Suami Tertekan

Suami Tertekan Ada seorang suami yang hidupnya tertekan kerana isterinya kuat berleter. Setiap hari isterinya akan beleter tak kira masa. Balik kerja lambat setengah jam, berleter. Bangun tidur lewat, berleter. Rumah berselerak sikit, berleter. Oleh kerana sudah tidak tahan dengan leteran isterinya itu, si suami berjumpa dengan Hj. Ahmad, imam di kampungnya selepas solat jumaat. Hj. Ahmad ni memang terkenal […]

» Read more

Anak Yang Baik

Anak Yang Baik Dua orang ibu yang sudah lama tidak bertemu temannya dari satu kampung. Kalau satu kampung, sudah pasti akrab. Mereka masing-masing bertanyakan hal keluarga. Ibu 1: “Aku ada seorang anak lelaki yang kelakuannya sangat baik.” Ibu 2: “Adakah dia merokok?” Ibu 1: “Oh, tidak! Tidak sama sekali! ” Ibu 2: “Dia kadang-kadang minum arak?” Ibu 1: “Oh, jelas […]

» Read more

Asal usul perkataan elektrik

Asal usul perkataan ‘ELEKTRIK’… Orang Melayu dikatakan mengambil perkataan ELEKTRIK daripada perkataan Inggeris yang juga ELECTRIC. Tetapi yang sebenarnya, ELECTRIC itu diambil dari perkataan Melayu campur Inggeris. Ceritanya.. Pada suatu masa dulu selepas setahun Thomas Edison mencipta lampu, saintis tidak pernah terfikir memberi nama kuasa yang menyebabkan lampu itu hidup. Jadi, entah macam mana semasa lampu mula-mula hendak diperkenalkan di […]

» Read more

Cerita Kucing dan Rimau

Kenapa kucing bila berak kambus taik? .Cerita dia mengenai kucing dan harimau yang berkawan baik lah.Bayangkan kucing kawan dengan harimau. Kamceng giler. Macam logik juga kan cerita tu sebab dorang ni kan dari keluarga yang sama. Nak jadikan cerita,suatu hari,harimau amanahkan kucing untuk jaga makanan dia sebab dia ada urusan nak kena setelkan.Kucing pun setuju.Sepeniggalan makanan harimau dengan kucing tu,kucing […]

» Read more

Wife dan Wifi

Wife dan Wifi Matz baru habis kursus praktikal dan pulang ke kampung . Satu hari dia teringat nak minta maaf diatas kesilapan dan perbuatannya terhadap jirannya semasa menyewa rumah bersebelahan ketika praktikal dulu. Jadi dia pun hantar mesej whatsapp untuk memohon maaf. Matz: “Maafkan saya tuan, saya dah guna wife tuan semasa menjadi jiran tuan sejak 5 bulan lepas bila […]

» Read more
1 2